Camping Berkenhof WielenNa 1 jaar mijn rijbewijs te hebben werd het tijd om eens een rit te maken met een wat grotere groep dus wat was er nu mooier om dat te doen met ons eigen Lakes Chapter dat een weekend naar Camping Berkenhof in Wielen Duitsland hadden gepland.

Joop en ik waren iets later dan op de planning stond (we moesten vanuit Almere komen), aangekomen bij HD Point nog even snel een bakkie koffie en toen moesten we toch echt gaan.

De campers zouden vast vooruit gaan want die konden natuurlijk niet over de smalle paadjes die Joop voor ons in petto had. Zo gezegd zo gedaan iedereen was er klaar voor, motoren gestart en gaan !!
Hooooo Stop even wachten !!! Hoezo wachten waarom dan? Ooohh Dick had zijn sleutels in de camper laten liggen en ja die waren dus al een tijdje onderweg! Jantinus ging met een noodgang achter de campers aan en wij moesten even wachten.. Er was gelukkig een hele slimme monteur die de sleutelcode had gevonden in hun computersysteem en zodoende konden we toch alvast op pad. Jantinus zou inmiddels de sleutel hebben onderschept en stond ergens in het Friese landschap op ons te wachten.
Na een half uurtje was de groep weer compleet en konden we dan echt van start.

Joop had een mooie route voor ons uitgezet en heeft ons over leuke binnenwegen naar het pittoreske Wielen geloodst.

Camping Berkenhof WielenRond een uur of 18.00 waren we op de camping waar de campers al heerlijk in het zonnetje met een biertje stonden te wachten op onze komst

Voor degene met een tent was het nog even tentje opzetten (ze lachten Joop en mij uit omdat we zo’n grote tent mee hadden) en luchtbedden opblazen/ pompen en toen konden we gezellig met z’n allen aanschuiven in de grote tent en lekker gaan eten.

Het was allemaal keurig verzorgd het eten was prima en lekker er stond voor een ieder wat wils en ook aan het toetje was gedacht.
Na het eten werd het kampvuur aangestoken en nam iedereen plaats rondom het vuur. Daar kwamen de wilde verhalen los onder het genot van een hapje en een drankje. Toch ging iedereen al redelijk op tijd zijn bedje in want we hadden de volgende dag natuurlijk wel een rit voor de boeg.

DAG 2

Opstaan douchen en ontbijten en stik zenuwachtig voor de rit was ik. Je wilt de groep natuurlijk niet tot last zijn  en iedereen ophouden, hopen maar dat er niet te veel van die enge S- bochten zijn en steile gladde wegen of iets van dien aard.
Oke diepe zucht en verstand op nul en gewoon lekker mee doen en vooral je eigen rit blijven rijden. Rond 10.00 uur gingen we dan op pad dat eerste stukje ging prima (we hadden 500 mtr gereden en toen gingen we tanken hahaha)
Na wat mooie weggetjes en een kleine stop omdat de navigatie van Gerard het opgaf is Ed met Ursula op kop gaan rijden en hebben zij ons naar Emsbüren gebracht waar we bij Cafe 31 een lekkere bak koffie met een stukje gebak hebben genuttigd ( een aarbeien puntje kregen we  zo groot dat je er makkelijk met z’n tweeën  van kon eten hoewel sommigen van ons het ook lukte om het helemaal in hun eentje op te krijgen). Na nog even te hebben geshopt in de HD zaak hebben we iedereen weer bij elkaar getrommeld om onze weg te vervolgen.

Via Bexten, Hörstel, Riesenbeck gingen we richting Tecklenburg. Daar waar ik zo bang voor was werd werkelijkheid… de gevreesde U-en S- Bochten doken op en ook nog steil naar beneden op een nat wegdek…het zweet stond op mijn rug… daarna nog wat scherpe bochtjes omhoog en na een paar 100 meter dook er een grote parkeerplaats op … pfff even ademhalen … Inderdaad dat was maar even want toen bedachten ze dat we toch liever niet de motoren zouden laten staan omdat er te weinig zicht op was en we dus weer naar beneden zouden rijden en onze motoren op de markt neer zouden zetten!!!
Mijn hartje sloeg een paar slagen over maar ja ik kon toch moeilijk als enige daar blijven staan dus als Dappere Dodo ging ik er achteraan. Als ik van te voren had geweten dat ik dit had moeten doen, denk ik niet dat ik was meegegaan. Velen van jullie zouden het geweldig hebben gevonden maar als beginner vond ik dit wel het allerspannendste wat ik ooit heb gedaan.

We reden dus weer terug naar beneden maar wat bleek we moesten ook weer een stuk over kinderkoppies en ook nog een super steil smal straatje omhoog … staan er ook nog eens paaltjes waar we doorheen moesten met onze machtig mooie  maar ook best brede motoren dus moest ik ook nog STILSTAAN op die helling … het spookte even door mijn hoofd om af te stappen maar ja wat dan dat kon toch eigenlijk ook niet…Al vloekend en scheldend  welke gek dit in hemelsnaam had bedacht heb ik mijn motor zonder kleerscheuren door de smalle straatjes gemanoeuvreerd en kwamen we aan op de Markt.
Ik heb mijn motor neergezet en ik dacht echt even dat ik in huilen zou uitbarsten… wat was dit spannend voor mij maar ik was toch ook wel heel trots dat ik het gedaan had. Iedereen was zo ontzettend lief voor me en ze spraken me allemaal moed in.
Er waren er zelfs bij die toch al heel wat jaren ervaring hadden maar die vonden het toch ook wel even spannend zo op die steile straat, dat gaf deze trillende burger toch wel weer wat moed.

In Tecklenburg hebben we een lekker ijsje, ijskoffie of thee genuttigd en is de groepsfoto met Lakes Chaptervlag gemaakt en hierna hebben we de rit uiteindelijk voortgezet.
Via Mettingen, Neukirchen, Ankum, Orthe, Gersten en nog wat dorpjes zijn we door het mooie Duitse boerenlandschap weer naar de camping gereden. Wat was het spannend, wat was het mooi en wat ben ik trots op mezelf dat ik het gedaan heb. Het is zeker de moeite waard, ook als beginner om mee te rijden met een groep ervaren rijders.

We waren om 18.00 uur (ongeveer) weer terug op de camping waar de voorbereiding op de BBQ al in volle gang was. Een uurtje later konden we aanschuiven en hebben we heerlijk gegeten en daarna nog heerlijk gedronken rond het kampvuur. Later op de avond was er nog een vuurspuw act van Frans (de eigenaar van Camping Berkenbos) en ook Joop heeft een vuurspuw showtje weggegeven… Het bleef nog een tijdje onrustig in Wielen maar uiteindelijk was iedereen in dromenland..

Dag 3

Om 9.00 uur ontbeten en toen is iedereen zijn spullen gaan opruimen, bij de 1 ging dat wat sneller dan bij de ander maar rond 11 uur was iedereen aan kant en ging ieder zijns weegs .

Een Weekend om nooit te vergeten en een aanrader voor iedereen …Ook beginners ik heb er zo van genoten weer veel geleerd.